piątek, 6 maja 2016

"Pamiętnik" Nicholas Sparks

Tytuł: "Pamiętnik"
Tytuł oryginału: "The Notebook"
Autor: Nicholas Sparks
Ilość stron: 256
Kategoria: Powieść romantyczna
Rok pierwszego polskiego wydania: 1997

OPIS:

    W starym, wytartym notatniku kryje się kronika pewnej miłości, która rozkwitła po zakończeniu II wojny światowej gdzieś w Karolinie Północnej. Noah Calhoun odczytuje ją wieczorami w domu opieki starej kobiecie cierpiącej na chorobę Alzheimera. Dzięki sile uczucia przeżywa na nowo cudowne chwile swojej wielkiej miłości. Przypomina sobie, kiedy w 1932 roku po raz pierwszy zobaczył Allie Nelson- ich potajemne spotkania, wspólne wakacje i trudny okres rozstania, gdy zniknęła z jego życia na czternaście lat...



MOJE WRAŻENIA: 

    Po książki tego typu, sięgam naprawdę rzadko. Tą przeczytałam tylko dlatego, że dostałam ją na urodziny. Co nie znaczy że nazwisko Sparks jest mi obce- oczywiście je znam. Zachwalane jest wszędzie. Tylko gdy sięgnęłam po książkę poczułam lekki niedosyt.

   Książka ta opowiada historię dwójki osób- Allie i Noaha. Poznają się oni na wakacjach, zostają parą, po czym Allie wyjeżdża wraz z rodziną. Rodzice Allie, w szczególności mama, twierdzą że Noah to za niskie progi dla ich córki. Po 14 latach, Allie widzi zdjęcie Noaha w gazecie, i pod byle pretekstem jedzie by się z nim spotkać. Nie zapominajmy również o tym że Allie ma narzeczonego, którego jej rodzice akceptują.

    Przyznam że najbardziej wkurzył mnie narzeczony Allie- przyjechał do niej, po czym tak naprawdę w ogóle o nią nie walczył. Zapytał tylko czy kocha Noaha, i tyle. Zero jakiegokolwiek zaangażowania, że może skoro są narzeczeństwem to może warto walczyć.
Kolejną rzeczą jest nagła zmiana mamy. Jak nie akceptowała Noaha, tak nagle stwierdziła że mogą być razem. Nie wierzę w takie zmiany- człowiek potrzebuje czasu, a nie z dnia na dzień się zmienić.

  Jednak co mi się podobało. Fakt że rzeczywiście się kochali, pomimo tego że 14 lat się nie widzieli, pozostali sobie wierni. I ten moment kiedy Noah zawsze wieczorem czyta ten pamiętnik Allie. Tylko on ma nadzieję że Allie wyjdzie z choroby. Plusem książki też jest to że miłość nie jest aż tak nachalna.

Książka ma swoje minusy, brakowało mi pod koniec rozdziału, dwóch. Jednak warto ją przeczytać ;)

OCENA: 7/10

8 komentarzy:

  1. ciekawy post :)
    zapraszam do mnie! ;)
    http://live-love-l.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. ...przeczytać? Chyba tak :D Oczywiście słyszałam o książce, potem filmie, no i teraz chyba muszę dopisać ją do listy książek które w kolejności mam przeczytać. Będzie miała numer 12!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aha, a wcześniej jeszcze na liście jest "Ostatnia piosenka" też tego autora. Ma nr.6 ;)

      Usuń
    2. Masakra, człowiek ślepy jest ;p Nie zauważyłam że słówka brakuje ;p Dziękuje za zwrócenie uwagi ;)

      Usuń
  3. Czytałam i uwielbiam :) Sparks to jeden z moich ukochanych autorów.
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka wydaje się być fajna, jestem właśnie w połowie oglądania filmu i ich historia na prawdę bardzo mi się podoba. Tak samo denerwuje mnie jej narzeczony, kojarzy mi się z jakimś Ken'em :))


    http://jejwysokoscjulia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja uwielbiam Pamiętnik<3 książkę o wiele bardziej niż film:) http://weronikastaron.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam książki Sparksa. Polecam też książki Guillaume Musso.

    OdpowiedzUsuń