środa, 1 lutego 2017

"Jedyny i niepowtarzalny Ivan." Katherine Applegate

Tytuł: Jedyny i niepowtarzalny Ivan
Tytuł oryginału: The One and Only Ivan
Autor: Katherine Applegate
Data wydania: 19 września 2014
Liczba stron: 320

Opis:

Zainspirowana prawdziwą historią opowieść o gorylu, który spędził niemal trzy dekady w mini zoo mieszczącym się przy centrum handlowym, nie widząc żadnego przedstawiciela własnego gatunku.
Kiedy poznaje Ruby, malutką słonicę odebraną rodzinie, Ivan zaczyna postrzegać miejsce swojego zamieszkania z zupełnie innej perspektywy. I tylko od niego będzie zależeć czy uda mu się coś w życiu Ruby zmienić. Trzymając kciuki za Ivana, trzymamy je tak naprawdę za nasze własne człowieczeństwo i nasze możliwości.

Wzruszająca, pięknie napisana i inteligentna historia, która zmienia punkt widzenia na zwierzęcą wrażliwość.

Katherine Applegate miesza humor i smutek, by stworzyć niezapomnianą pierwszoosobową opowieść o przyjaźni i nadziei.


Moje wrażenia:

  Na początku książka wydaje się być tylko bajką dla dzieci. Sięgnęłam po nią, bo spodziewałam się że będzie bardzo luźna. Książkę czyta się bardzo szybko, tekst jest przejrzysty, ma krótkie rozdziały i dodatkową atrakcją są obrazki.
  Książka jest bardzo dobrze napisana. Od samego początku wciąga, jest pełna emocji. Wszystkie wydarzenia zostały przedstawione z punktu widzenia Ivana- czyli goryla. Dzięki temu można przekonać się że wbrew pozorom, zwierzęta też czują.
    Nie raz uśmiechałam się pod nosem, albo wzruszałam się. "Jedyny i Niepowtarzalny Ivan" to książka zarówno dla dzieci jak i dla dorosłych. Jestem jedną z tych osób, które nie tykają książek które są zbyt chwalone. Jakoś wiem że mi się nie spodobają. Jednak w tym przypadku jest zupełnie inaczej. Książka od razu mi się spodobała.
   Nada się zarówno dla dzieci jak i dla dorosłych- każdy może wyciągnąć z niej jakieś wartości. Pokazuje też że nie warto oceniać książki po okładce- spodziewając się książki dla dzieci, dostajemy naprawdę piękną i wartościową książkę ;)
 

Ocena: 10/10

9 komentarzy:

  1. Wow bardzo wysoka ocena! Książka wydaję się być ciekawa, lubię te takie z pozoru dla dzieci, które okazują się bardzo inteligentne ;)
    KLAUDIALISIECKA BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka wydaje się być bardzo ciekawa, może po nią sięgnę w wolnej chwili :)
    http://www.viofashion.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie lubię czytać tego typu książek. Jednak po tą bardzo chętnie sięgnę.Opis od razu dał mi do zastanowienia.
    Odwdzięczam się za szczery komentarz.
    Pozdrawiam,annnathalie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna recenzja, zachęca do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety nie lubię tego typu książek i jakoś mnie do siebie nie przekonuje...

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo wysoka ocena. Książka rzeczywiście wydaje się być ciekawa. Opis daje dużo do zastanowienia i namawia do sięgnięcia po nią. :)
    Pozdrawiam. :*

    OdpowiedzUsuń
  7. O książce już słyszałam i bardzo chcę ją przeczytać. Uwielbiam książki dla dzieci, które ukrywają też inny sens dla dorosłych. :)
    Pozdrawiam!
    http://sunny-snowflake.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. To jest jedna z tych książek, na które muszę w końcu zapolować

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń